Morgenmøde: Nyhedsbreve – hvad virker lige nu?

1.05.2024

Nyhedsbreve fra organisationer, medier og virksomheder er ekstremt effektiv kommunikation – hvis det når frem til læserne.

Kombinationen af god kommunikation og teknik kan være en giftig cocktail. Selv den mest indfølende overskrift eller sjove emnelinje kan ende i spamfiltre eller som offer for tommelfingerens nådesløse swipe: kasseret.

Hvad skal der til for at blive set, åbnet og læst? Det forandrer sig hele tiden – men der er både rent tekniske og praktiske fif til, hvordan man får en højere åbningsrate og endnu mere loyale læsere.

Kirsten Dinesen / foto: Nicolas Estrup

Kirsten Dinesen / foto: Nicolas Estrup

Kirsten Dinesen er specialist i nyhedsbreve og underviser bl.a. på DMJX i nyhedsbreve og har tidligere skrevet grundbogen om digital kommunikation; ’Forbrugere i Førersædet’ samt bidrager løbende til div. fagtidsskrifter om kommunikation. Kirsten Dinesen driver til hverdag PR-bureauet Frontpage.

“Jeg har altid været dybt interesseret i, hvordan man egentlig får folk til at læse, se, lytte og forstå, hvad det nu er, vi formidler”, fortæller Kirsten Dinesen.

“Digital kommunikation er en gave til at give os indsigt – men også en afgrund af muligheder, hvor vi kan lave fejl eller glemme at se på de data, vi får”.

Til dette morgenmøde får I en hurtig og underholdende indflyvning til, hvad der virker lige nu, hvordan I kan få højere åbningsrater og hvorfor nyhedsbreve er så effektive.
Samfundslitteratur udgiver i efteråret Kirsten Dinesens nye bog om Nyhedsbreve.

Tid og sted:
Onsdag den 12. juni kl. 8.00 – 9.00 i Cinemateket.

Arrangementet er for medlemmer af Kreds 1. Deltagelse er gratis (med no-show-fee) og der bydes på let morgenanretning kl. 7:30 – 8. Der kan afmeldes frem til og med den 6. juni 2024.

Onlinetilmelding her.

Arkiver