Drink & Debat: Hvordan genopfinder nyhedsmediet sin relevans?

4.04.2018

Ph.d. i mediesociologi, cand.scient.pol. og journalist Søren Schultz Jørgensen / Foto: Privat

Ph.d. i mediesociologi, cand.scient.pol. og journalist Søren Schultz Jørgensen / Foto: Privat

Et stort og provokerende spørgsmål, som makkerparret Søren Schultz Jørgensen og Per Westergård har forsøgt at besvare i deres aktuelle bog: Den journalistiske forbindelse.

Gennem et år har de to forfattere sammen opsøgt og interviewet omkring 100 redaktører, topchefer, iværksættere, udviklingspersoner og journalister både i Europa og USA. De har besøgt de medier, der er dygtigst til at nyudvikle deres journalistik og engagere deres brugere.
Hovedkonklusionerne fra det omfattende researcharbejde vil Søren Schultz Jørgensen præsentere og debattere med Kreds 1.

Profil:
Søren Schultz Jørgensen (f. 1967) er ph.d. i mediesociologi, cand.scient.pol. og journalist. Han har siden 2006 ejet og drevet den journalistiske udviklingsvirksomhed Kontrabande og er forfatter til en lang række analyser og udgivelser om journalistik og nyhedsmedier. Sørens ph.d.-afhandling “Gamle medier er også sociale” (2016) undersøger nyhedsmediernes sociale betydning i borgernes hverdagsliv. Han er desuden bestyrelsesmedlem i Den fynske Bladfond.

Tid & sted:
Fredag den 20. april, kl. 17-18, Kunstforeningen GL. STRAND, Gammel Strand 48, København K.

Onlinetilmelding til Drink & Debat om nyhedsmediets relevans her.

Bemærk, arrangementet er kun for medlemmer af Kreds 1 og det er gratis men der betales no-show-fee ved afbud efter fristen, som er den 17. april, eller ved udeblivelse. Derfor skal du angive dine betalingsoplysninger ved tilmelding.

Arkiver